Friday 11 November 2016

Makanan Papparich Terbaik Buat Aku Jatuh Cinta


Assalammualaikum dan hai semua

Nak tahu tak? Neeza dah jatuh cinta lagi! Serius, tak tipu. Kenapalah hati Neeza ini tak terbuka untuk dia dari dulu lagi? Kenapa? Kenapa? Kenapa?

Ya. Restoran Papparich.

Menyesal betul tak kenal dia awal-awal lagi. Kalau tahu menu dia semuanya sedap belaka, mesti Neeza dah jadi pelanggan setia Papparich. Tak apa, belum terlambat lagi. Lagipun Papparich ada 120 outlet di Malaysia, memang lepas ini, Neeza cari restoran Papparich je lah.

Minggu lepas, Neeza berpeluang mencuba sendiri menu di Restoran Papparich Bandar Utama. Kali pertama tau melangkah masuk ke restoran ini. Serius, Neeza rasa teruja sangat!
Mula melangkah masuk ke dalam Restoran Papparich Bandar Utama
Kalau you alls nak tahu, restoran Papparich ini menghidangkan menu yang terdiri daripada semua masakan dari pelbagai kaum utama di Malaysia. Contohnya masakan melayu, malah masakan cina pun ada! Neeza pula dah 2 minggu craving nak makan dim sum dan dumpling, ingatkan kena pergi restoran cina muslim baru dapat rasa *itu yang tertangguh craving* rupanya dekat restoran Papparich pun ada dim sum dan dumpling. Serius, Neeza pun tak sangka tau.
Pembuka selera/Appertizer:
Hainan Toast with Butter and Kaya, crunchy and tasty
Fried Dumpling, selalu jumpa yang kukus, kali ini goreng, boleh tahan sedapnya
Hidangan utama/Main Course:

a. Lauk/Dish

1. Mee
My favourite, Pappa Char Kuey Teow, udang fresh, bahan-bahan pun banyak, rasa pun sedap.
Wan Tan Hor with Prawns and Chicken Slices, selalunya kita kena Kueyteow Kungfu and rasa dia ke arah mee ladna sikit
2. Nasi
Saranan untuk yang ingin makan nasi
Pappa Chicken Rice, sedap juga sebab ayam pun lembut
Sedap sangat Kampung Fried Rice with Egg ini, I loike it really much, rasa udang kering dan bahan-bahan tumis itu
3. Roti Naan *dibakar dan rasa kegaringan dan kerangupannya*

Naan with Chicken Roll, yummy~

Naan with Tuna & Cheese, perfect taste!
b. Minuman/Drinks

Untuk pilihan minuman, signature Papparich tentulah kopinya. Bagi peminat kopi bolehlah mencuba Papparich Stevia White Coffee. Special mengenai White Coffee dari Papparich ini ialah menggunakan stevia sebagai pengganti kepada gula untuk minuman yang lebih sihat sebab gula tak bagus untuk kesihatan badan kita.
Papparich Stevia White Coffee
Kebaikan Stevia
Malahan, Papparich Stevia White Cofffee ini tak terhad untuk you alls minum dekat rumah sahaja, malahan you alls boleh beli dan bawa balik ke rumah atau pejabat. Yes, Papparich dah keluarkan packaging white coffee. Seronoknya! Tak adalah alasan lepas ni, I suka kopi tapi I diet, malas nak beli stevia, leceh. Papparich Stevia White Coffee dah siap-siap keluarkan packaging dengan stevia sekali. So, no excuses okay?
Teruja sangat, selain daripada 3 kotak white coffee, dapat cup juga :)
Pappa ABC Special with Ice Cream dan Pappa Cendol pun best. Sedap ya ampunnnn. Banyak tau bahan-bahan dalam ABC dan cendol. Memang puas makan. Kelemakan cendol itu pun sangat enak. Rugi kalau tak cuba.
Pappa ABC Special with Ice Cream 
Pappa Cendol
Pencuci mulut/Dessert:

a. Kek

Antara pilihan kek yang Neeza suka dekat Papparich ini ialah New York Cheesecake, Pudding Oreo Cheesecake, Stawberry Cheesecake dan Mango Cheesecake. Paling Neeza suka? Mango Cheesecake lah. Rasanya fresh dan kalau makan masa cuaca panas, perghhh, nikmat sangat.
New York Cheesecake
 Pudding Oreo Cheesecake
Stawberry Cheesecake
 Mango Cheesecake, my favourite :D
Sebenarnya pada pandangan Neeza, kek-kek dekat Restoran Papparich ini memang berkualiti dan bermutu. Tak ada rasa kek itu macam dah lama. Neeza kan pencinta kek, selalu juga pergi bakeri dan cafe yang jual kek (malah pernah kerja dekat bakeri) jadi Neeza boleh tau ada perbezaan kek itu okay ke tidak, baru atau dah lama. Untuk kek di sini, memang walaaaa, sedap dan recommended!

Untuk mereka yang berhajat nak tempah 1 kek (kebanyakan saiz 1 kg) untuk majlis harijadi, tunang, kahwin, meeting dan sebagainya, you alls boleh tempah secara online iaitu pre-order dan akan terus hantar ke rumah you alls atau self pick di outlet berhampiran.

b. Citrasa Malaysia/Malaysian taste

Bagi mereka yang inginkan pencuci mulut citarasa Malaysia, bolehlah mencuba Sago with Gula Melaka atau Egg Pudding with Sago. Yes, all of them are very refreshing! Kemanisan dan kelemakannya sangat seimbang. Tak tawar dan tak terlalu manis sangat. Really nice and delicious.
 Egg Pudding with Sago.
Sago with Gula Melaka

PROMOSI!
Sampai 31 November 2016 tau :)
Memang puas hati sangat makan dekat Papparich ini. Haaaaaaaa! Sempena November ini, Restoran Papparich telah mengadakan promosi untuk Dim Sum iaitu Beancurd Sheet Roll atau Chicken Glutinous Rice bersama dengan minuman. Minuman ni pula boleh pilih dari kopi, kopi O, Cham, Teh Tarik dan Teh O. Harga? Cuma RM8.90 sahaja dan promosi ini untuk semua outlet Papparich di seluruh Malaysia. Sampai 31 November sahaja tau!
Beancurb Sheet Roll
Chicken Glutinous Rice
Beancurd Sheet Roll ini memang puas makan sebab isi dalam itu sangat padat dan Neeza sangat tergilakan Chicken Glutinous Rice ini. Gabungan sos, pulut dan ayam itu sangat berpadanan. Sampai 2 pinggan Neeza makan. I tell you, craving satisfied! Thumbs up Papparich :D

Serious talk, Papparich will be my next favourite restaurant list after this. Menyesal tak kenal Papparich ini awal-awal kalau tahu banyak menu yang best-best. Dan you alls pun kena cuba rasa sendiri makan dekat Papparich dan grab promosi dim sum itu. 

Untuk maklumat lebih lanjut, boleh berkunjung website Papparich.

Salam sayang!

6 comments:

  1. Salam singgah =)

    https://at-tarmizi.blogspot.my/

    ReplyDelete
  2. huihhhh! banyak betul ni...hahahahaha...Sally suka lepak kat PappaRich @ OldTown sbb menu kopitiam dia

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah, menu banyak yang sedap-sedap.. samalah suka lepak kedai konsep kopitiam sebab semua menu kopitiam memang penuhi citrasa

      Delete
  3. sedap tu. cuma harganya mahal la sikit. sekali sekala bila gi aeon kb boleh la singgah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagi neeza yg dok kl/selangor ni, rasa macam standard je harga dia, quite affordable, huhu

      Delete

No word verification needed. You are freely to drop any comments includes opinion and suggestion here. Thank you :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2016 JIAKREATIFELT.