Monday 24 July 2017

Chow Kit Trade Centre (CKTC) - Syurga Baru Barangan Borong Kuala Lumpur

Assalammualaikum dan hai semua,

Sejak dah terlibat dengan urusan perumahan atau asasnya hartanah lah kan, sekarang ini, Neeza cuba menjinakkan diri untuk belajar memahami tentang pelaburan pula. Maklumlah umur biarpun baru 22 tahun dan masih belajar dan buat part time blogging, alhamdulillah ada rezeki lebih, memang adalah terfikir tentang hala tuju hidup lepas ini supaya lebih terjamin. Berdiri di atas kaki sendiri gitu.

Oh ya, mengenai pelaburan tadi, nak tahu tak sekarang ini Neeza tengah usha pelaburan dekat mana? Baru-baru ini Neeza sempat menghadiri majlis pelancaran Chow Kit Trade Center.

Tak lama lagi, Chow Kit bakal mempunyai mercu tanda yang dibanggakan iaitu dengan pembinaan Chow Kit Trade Center (CKTC).

CKTC ini apa sebenarnya?
Chow Kit Trade Centre (CKTC), barangan borong, barangan borong kuala lumpur, gedung membeli belah, kuala lumpur, hartanah, pelabura
Chow Kit Trade Center (CKTC)
CKTC adalah kedai borong sehenti utama pertama di Chow Kit untuk barangan borong seperti produk kosmetik, kelengkapan dapur, herba Melayu tradisional dan sebagainya di bawah satu bumbung yang mempunyai 10 tingkat  di tengah-tengah Kuala Lumpur. Ianya lebih tersusun, selesa dan sistematik. Macam Kenanga dan GM Klang tapi CKTC adalah lebih besar dan banyak pilihan.
Projek ini merupakan projek terbaru dari New Paradise Development di bawah VINSOON Group ini dijangka bermula akhir tahun 2017 dan siap pada 2019 kelak.

Seperti kita maklum bahawasanya Chow Kit  adalah sebuah penempatan yang mempunyai warisan sejarah yang kaya selama 50 tahun.  Kini menerusi New Paradise, Chow Kit bakal menerima sentuhan baru yang sememangnya terkenal sebagai lubuk perniagaan borong ini.
Menerusi majlis pelancaran ini, pengasas VINSOON Group, Dato' Michael Lim berkata pembangunan CKTC mampu memberi nilai yang signifikan bukan sahaja kepada Chow Kit, bahkan kepada kedai borong dan para pelabur di CKTC itu sendiri.

Beliau juga memberitahu sambutan yang diterima begitu hangat untuk projek pembangunan ini dan mengambarkan permintaan yang kukuh untuk CKTC apabila projek itu dibuka kepada penjual sejak bulan Februari lalu.
Chow Kit Trade Centre (CKTC), barangan borong, barangan borong kuala lumpur, gedung membeli belah, kuala lumpur, hartanah, pelabura
Mana taknya, CKTC ini terletak di kawasan yang berpotensi besar untuk pelaburan dan perniagaan yang sememangnya berada di tengah-tengah Kuala Lumpur. CKTC juga berhampiran dengan kemudahan awam seperti Monorail Chow Kit, LRT Kampung Baru, LRT PWTC, Terminal Bas Pekeliling dan UTC Pudu Sentral. 
Ini siapa yang sepatutnya menelaah? I ke you wahai bff Neeza si Rara ini, kemain dia baca ya. Haha
Ditambah pula, MK Curtain iaitu peruncit langsir terbesar di Nilai telah mengumumkan akan menguasai keseluruhan tingkat 7 dan Hypershoe, kedai kasut terkemuka dengan lebih 40 kedai di Kuala Lumpur akan menduduki seluruh Tingkat 6 di bangunan tersebut serta sky-dining food court sebagai daya tarikan utama CKTC kerana bercirikan Melayu Tradisional yang akan menawarkan pelbagai jenis sajian serta minuman tempatan di tingkat atas CKTC. 

Dan ini bakal menginjak nilai lot di CKTC bila dah siap dan mula beroperasi nanti.
Chow Kit Trade Centre (CKTC), barangan borong, barangan borong kuala lumpur, gedung membeli belah, kuala lumpur, hartanah, pelabura
Menurut Dato' Michael Lim, hingga kini 50% telah dijual kepada para pelabur. CKTC terdiri daripada 254 lot dengan anggaran keluasan 52 hingga 181 kaki persegi. Dijual dari harga RM101 400 hingga RM1 411 800.

Sekiranya anda adalah peniaga dan berminat untuk melabur dalam industri ini, ingin mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang CKTC ini bolehlah;


p/s: Baguslah CKTC dekat Kuala Lumpur, tak perlulah warga KL jenuh nak turun Klang atau Nilai nak borong barang. Jimat minyak jimat tenaga dengan harga barangan lebih kurang sama.

Salam sayang,
Neeza

2 comments:

No word verification needed. You are freely to drop any comments includes opinion and suggestion here. Thank you :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2016 JIAKREATIFELT.