Friday 22 September 2017

Lulu Hypermarket Pecah Rekod Cipta Kek Buah Segar Terpanjang di Malaysia

Assalammualaikum dan hai semua,

Bulan September ini penuh dengan hari yang istimewa dan peristiwa penting kan? Contohnya macam hari ini kan awal muharram. Oh ya, lupa... salam maal hijrah untuk semua umat Islam. Semoga tahun baru ini dipenuhi dengan barakah, In Shaa Allah.

Okay, selain dari awal muharram ini, antara peristiwa penting terutamanya kepada negara kita yang berlaku pada bulan September ini adalah Hari Malaysia. Selepas menyambut kemerdekaan pada 31 Ogos, negara kita juga menyambut Hari Malaysia pada 16 September yang lalu. Pastinya pelbagai aktiviti yang berlangsung untuk memeriahkan sambutan Hari Malaysia sama ada besar-besaran dan kecil-kecilan. 
Antaranya ialah Lulu Hypermarket mencipta rekod terbaru dalam Malaysia Book of Records untuk kek buah segar yang terpanjang di Malaysia iaitu sepanjang 123.3 meter dengan ketebalan 15 cm x50 cm dan seramai 8 orang chef bersama kakitangan pasaraya telah bertungkus lumus dalam menyiapkan kek terpajang itu.
Hebat bukan?

Selain daripada memeriahkan sambutan Hari Malaysia, aktiviti ini dijalankan untuk meningkatkan imej Lulu di kalangan masyarakat, ini juga sebagai daripada projek CSR yang mana semua hasil jualan kek disalurkan ke Rumah Amal Cheshire Selangor.

Alhamdulillah. 

Neeza lihat memang ramai pengunjung yang datang ke Lulu Hypermarket dan menyokong projek ini. Baguslah.

Oh ya.. bukan sahaja pecah rekod mencipta kek buah segar terpanjang di Malaysia, Lulu Hypermarket juga telah mengadakan promosi besar-besaran sempena hari Malaysia iaitu potongan sebanyak 50% ke atas barangan yang terpilih selama 2 hari yang berlangsung pada 16 September 2017 dan 17 September 2017. 
Memang best sangat! Rasa langkah kanan pada hari itu.

Lihatlah betapa banyak yang Neeza beli lagi-lagi barangan dapur. Maklumlah pertengahan dan akhir bulan kena berjimat. Nak jimat pula kenalah masak sendiri. Huhu.
Memang puas hati. Puas ronda dari tingkat bawah sampailah tingkat atas sekali. Pelbagai pilihan yang disediakan di bawah satu bumbung. Mana taknya, Lulu Hypermarket ini ada 5 tingkat dan setiap tingkat ada fungsi masing-masing. Misalnya tingkat bawah sekali untuk barangan runcit dan makanan segar, tingkat seterusnya untuk hiasan rumah, dan seterusnya bahagian fesyen dan gaya hidup, tingkat keempat untuk digital dan atas sekali untuk medan selera.

Nak tahu tak yang mana best dan wajib anda singgah kalau sampai ke Lulu Hypermarket ini?
Lulu Bakery
Terdapat pelbagai pilihan roti dan pastri dijual di sini. Istimewanya Lulu Bakery menyediakan manisan dari Arab yang pastinya rare. Serius nampak tempting dan harga memang berpatutan.
Lulu Roastery 
Menariknya tentang Lulu Roastery ini menyediakan pelbagai pilihan buah-buahan kering dan kacang panggang di seluruh dunia terutamanya dari negeri Arab. Kalau rasa rindu nak makan kacang gajus ke kurma atau kismis yang seperti ada dekat Mekah masa mengerjakan umrah dulu, bolehlah datang ke Lulu Hypermarket ini untuk lepaskan rasa teringin itu. Hehe.
Lulu Sushi
Lulu Hypermarket pun ada sediakan seleksi sushi untuk penggemar makanan Jepun ya. Segar dan baru dari dapur tau.
Lulu Seafood 
Macam-macam pilihan makanan laut yang disediakan di ruangan ini seperti pelbagai jenis ikan, sotong, udang dan sebagainya. Dahlah saiz besar, isi padat dan segar pula itu. Harga pula memang murah. Rugi kalau tak beli ini.
Lulu Delicateseen
Ruangan ini buatkan Neeza sangat rambang mata sebab terlalu banyak pilihan keju, sambal dan jeruk. Harga pun sangat berpatutan sebab kita boleh dapatkan mengikut timbang yang kita nak.
Lulu Healthy Choice
Bagi pencinta makanan sihat dan berdiet bolehlah singgah ke sini. Terasa macam syurga okay. Tak payah susah-susah nak potong buah dah. Pelbagai buah-buahan segar yang dah siap dipotong serta minuman sihat seperti air detox pun ada.
Lulu Hotfood
Dekat sini ada macam-macam makanan yang dah siap dipack seperti nasi lemak, tandoori dan manisan. Teringat pula cerita 3 idiots kalau nampak Laddu ini.
Lulu Fashion Store
Beralih pula dekat Fashion Store. Melangkah ke tingkat ini terasa seperti di syurga dunia. Rambang mata tengok handbag, kasut, pakaian lelaki, pakaian perempuan dan pakaian kanak-kanak yang comel. Rasa macam nak ambil semua je.
Lulu Celebrate
Untuk masyarakat India atau anda cari kostum sari ke bolehlah ke Lulu Hypermarket ini. Ada ruangan khas untuk koleksi sari dan pakaian tradisional India tau. Cantik sangat lihat koleksi warna-warni ini. Pastinya ada diskaun hebat!
Lulu Connect
Di sini merupakan himpunan barangan digital seperti koleksi barangan dan aksesori untuk telefon pintar, komputer riba, televisyen dan barangan elektrik. Rambang mata aihh sebab macam-macam jenama dihimpunkan di satu bumbung.

Oh ya, lupa nak bagitahu Lulu Hypermarket juga menyediakan kemudahan bilik air dan tempat solat untuk pengunjung yang beragama Islam berdekatan dengan Lulu Connect ini.
Apapun serius memang best sangat membeli belah di Lulu Hypermarket ini. Mula-mula pun Neeza tak tahu sangat pasal Lulu ini. Tengok dari IG story Datin Eina Azman pernah shopping di sini. Dia kan rajin masak memang tengok borong banyak dekat sini. Bila Neeza sendiri mai sini, memang puas aihhh. Sanggup tau Neeza datang dari Shah Alam. Hehe. Rugi sangat kalau tak mai dan merasai pengalaman membeli belah di sini.

Anda dah ke sini belum?

Kalau belum jom ramai-ramai ke Lulu Hypermarket sekarang!

Sebab apa?

Lulu Hypermarket buat macam-macam promosi tau. Kalau tak dapat grab potongan sebanyak 50%, tak apa, jangan sedih, sekarang ini Lulu Hypermarket buat promosi sebanyak 30%. Dan kebanyakan barangan dah termasuk cukai tau. Jadi tak payah risau kalau masa bayar terlebih ke apa.
Okay, cuba tau datang ke Lulu Hypermarket.

Facebook: Lulu Hypermarket KL
Instagram: @luluhypermy

Salam sayang,
Neeza

17 comments:

  1. wahhh bestnya shopping dekat Lulu Hypermarket.

    ReplyDelete
  2. I've seen many post about the fruit cake and discounts, looks like I missed out on the fun this year. i'll keep this in mind for next year, great post btw!

    ReplyDelete
  3. Macam macam ada tu..mudah kita nak beli..pening jugak klu time nak masak , ade je bahan yang takde dlm stok dapur. Haru dibuatnya...

    ReplyDelete
  4. Belum pernah pg ke Lulu Hypermarket ni ... nak tinjau la kat mana terdekat di Kl ni... ada bnyk cawangan ke?

    ReplyDelete
  5. Besar jugak Lulu Hypermarket ni ye..teringin nak pergi tapi tunggu betoi2 sihat dulu, kalau tak sure pancit sis kat sana..hehehe

    ReplyDelete
  6. sini takde lulu hypermarket haha bestnya tengok neeza borong barang, dengan diskaun banyak pulak haih

    ReplyDelete
  7. Tahniah kepada Lulu Hypermarket atas kejayaan rekod baru tu. Banyaknya shopping hehehe seronok ada kat sana memang orang perempuan sukalah kan....

    ReplyDelete
  8. Part shopping tu yang best, boleh penuhkan stok dapur.

    ReplyDelete
  9. Macam lately banyak cerita pasal lulu hypermarket ni. Especially part kek tu

    ReplyDelete
  10. Waah, sangat komplit sekali ya disana. Kapan kapan mampir ah buat keperluan sehari hari

    ReplyDelete
  11. Wow kek pjg2 tu hbis tak makan tu...
    Syg kalau tak habis kan

    ReplyDelete
  12. such a wonderful place to shop. tell my friends now!

    ReplyDelete
  13. Wowww panjang juga keknya... berapa orang la yang dapat habiskan nie,

    ReplyDelete
  14. Macam-macam ada dekat sini, dah macam shopping dekat online store. bila buka website, macam-maca ada. hahaha

    Hari tu pon ada shopping, punya la banyak beli, tapi tak mahal sangat. memang berbaloi. hehe

    ReplyDelete
  15. Best kan! Macam-macam ada. Selamat membeli belah lagi k. HEHEHEHE

    ReplyDelete
  16. wow new store! I will visit it soon thanks

    ReplyDelete

No word verification needed. You are freely to drop any comments includes opinion and suggestion here. Thank you :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2016 JIAKREATIFELT.