Saturday 11 March 2017

Menu Baru Seafood Cajun ala Shellout di Apps Hotel, Kuala Selangor

Assalammualaikum
shellout murah
Minggu lepas Neeza memang buat kerja gila. Beberapa hari sebelum kelas semester 4 bermula, Neeza boleh pergi bercuti kejap di Kuala Selangor. Mood cuti semester sampai sekarang tak habis lagi ini. Hehe.

Alaaaaaaaaa mesti you alls rasa, Kuala Selangor je pun? Kuala Selangor kira jauh juga tau, sejam juga kalau naik bas dari Klang. Hahaha.
Kalau dah berjalan mesti perkara pertama yang Neeza cari ialah makanan. Hehe. Apalah kata nak kurus tapi nak makan. Haiseyyy dilema perempuan sungguh! Huhu. Seperti you alls sedia maklum kalau datang ke Kuala Selangor ini makanan serius murah sangat terutama makanan laut sebab dah nama pun Kuala Selangor, sah-sah dekat dengan laut dan kuala.
APPS HOTEL
Kebetulan masa Neeza check in di Apps Hotel ternampak pamplet ini berhampiran kereta klasik Louis Vuitton itu. Terpegun kejap. Terus terdetik dalam hati "Wah, sini pun ada shellout itu.."
Selesai letak beg dan barang dalam bilik, terus Neeza turun bawah dan tengok pilihan makanan yang ada di restoran Apps Hotel ini. Setelah dijelaskan oleh pekerja Apps Hotel yang ramah, baru Neeza tahu bahawa Apps Hotel baru sahaja melancarkan menu dan promosi baru iaitu Seafood Cajun ala shell out dengan harga RM39.90+ sahaja! Murahnya alahai. Hehe.

Rupa-rupanya menu ini diinspirasi oleh Pengarah Pemasaran Apps Hotel, Kishen Sreedhan bersama Chef Man dan Chef Steven di mana mereka memperkenalkan konsep yang sangat baru ini di Kuala Selangor. Kalau di Kuala Lumpur dan Shah Alam, trend shellout ini memang trend dan merata-rata ada cuma mahal sikit.

Sepupu Neeza, Cousin D ini kata kalau makan Shellout paling murah pun RM100 untuk 1 pax. Murahlah sangat. Hahaha. Sebenarnya Cousin D ini yang rajin dan suka bershellout ini. Neeza pula sejujurnya, ini Neeza baru sekali pernah rasa shellout ini, itu pun ketika MAHA 2016.
Nak ikut aku makan kenalah jadi photographer aku hari itu, haha
Nasib baiklah Cousin D kebetulan belajar dekat UNISEL, Bestari Jaya boleh temankan Neeza makan shellout ini. Bila dia tahu Neeza ada di Kuala Selangor dan ajak makan lagi-lagi shellout, bukan main laju dan cepat dia sampai hotel ini. Hahaha.
Untuk meja Neeza, Neeza dihidangkan dengan Butter Lemon. Ini memang kesukaan Cousin D sampai habis dia seorang je yang ratah banyak. Haha. Butter Lemon shellout ini you alls boleh rasa keaslian dan kemanisan makanan laut itu. Untuk pengunjung yang jenis tak boleh makan pedas lagi-lagi kanak-kanak,memang Neeza sarankan untuk ambil Butter Lemon ini.
Bagi diri Neeza sendiri, Neeza ini lebih ke arah tekak Melayu yang suka pedas-pedas sikit walaupun kacukan Melayu Cina, Neeza lagi suka  Asam Pedas shellout ini. Serious talk, I really love so much!
Untuk pencinta makanan pedas, ini berita baik untuk you alls. Kam Heong shellout memang sesuai untuk you alls sebab ini merupakan menu shellout yang paling pedas untuk Neeza. Kam Heong shellout ini rasanya seakan-akan hampir ke arah rasa Asam Pedas di mana Kam Heong shellout lebih simple cara masaknya iaitu dimasak menggunakan pes kari bersama cili kering yang banyak.  Sedap dimakan bersama nasi putih panas. Memang terbaiklah!
KIRI-TOMYAM KELAPA MUDA & KANAN-TOMYAM SEAFOOD
Kalau dah makan makanan laut, tak sah kalau tak cuba Tomyam. Di restoran Apps Hotel, Kuala Selangor ini, terdapat dua jenis Tomyam yang you alls boleh cuba iaitu Tomyam Seafood dan Tomyam dalam kelapa muda.
TOMYAM SEAFOOD
Pendapat Neeza yang dah biasa makan Tomyam Seafood, Neeza lebih cenderung dan menyukai Tomyam dalam Kelapa Muda ini. Kombinasi Tomyam dan kelapa memang sedap sangat sangat lebih-lebih lagi bila dapat makan isi kelapa itu.
TOMYAM KELAPA MUDA
Sebenarnya ini merupakan pengalaman pertama Neeza mencuba Tomyam dalam kelapa muda ini. Neeza pun macam you alls juga mula-mula rasa pelik macam mana tomyam dan kelapa ini kan. Bila dah suap 2-3 sudu Neeza terus suka pula. Dahlah isi padat. Hehe.

Sebelum ini, Neeza pernah rasa tomyam yang menggunakan santan di sebuah restoran di Shah Alam ini tapi Neeza tak berapa suka sebab muak dan mengemukkan tapi tomyam dalam kelapa muda ini lebih segar rasanya dan tak muak langsung untuk Neeza.
DEEP FRIED KANGKUNG TEMPURA STYLE
Satu menu lagi yang you alls patut cuba semasa makan di sini ialah Deep Fried Kangkung Tempura Style. Serius ini menu pilihan Neeza sebab Neeza rasa sedap sangat sebab kombinasi kangkung goreng bersama sos chili Thai memang terbaik. Maklumlah Neeza ini kan pencinta sos chili Thai. Hehe. Sampai habis 1 pinggan tau. Hehe

Bila makan di sini, open air seafood restaurant ini memang best untuk Neeza sebab restoran ini hampir dengan jeti, keadaan yang sangat selesa sebab ruang restoran yang bersih dan pekerja restoran yang cukup ramah dan baik.
Selepas makan, kalau waktu petang, you alls bolehlah naik bot untuk beri makan pada helang atau sekiranya malam pula, bolehlah tengok kelip-kelip Kampung Kuantan. Serius jeti sangat dekat sebab berada di belakang Apps Hotel ini. Akan Neeza ceritakan lebih lanjut percutian Neeza ke Kuala Selangor pada entri akan datang. Nantikan tau.

Untuk sebarang pertanyaan dan tempahan bolehlah menghubungi;

APPS HOTEL

12, Jalan Peninsula Utama 1,
Peninsula Park,
45000 Kuala Selangor,
Selangor Darul Ehsan.
Office : +603-32772172
Mobile : +6012-2337725

Salam sayang,
Neeza.

12 comments:

  1. Gagal program diet cmni neeza... hihi...

    ReplyDelete
  2. Bestnyaaaa! Shell out dengan tomyam kelapa muda tu menduga betul.
    Memang tak jadi apa lah kalau dapat ni. Menternak lemak je lah hehe.

    ReplyDelete
  3. Hai cik adik, ini blog ke restoren! Wajib belanja akak!!!

    JOM KE BLOG UYUL >> Uyul Rosli | Blonolog Blogger Picisan

    ReplyDelete
  4. aduhhh terliur tengok makanan tu semua terutama seafood2. T^T
    suasana dalam restoren tu pun nampak selesa dan cantik :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah kawasan kebersihan hotel memang dijaga betul

      Delete
  5. Replies
    1. hehe best dapat tengok kelip kelip kampung kuantan sekali

      Delete
  6. Bestnyaaaaaa!!!!!!! Makanan dan kelip kelip.. Siqah tak pernah lagi makan shell out. Hihi

    ReplyDelete

No word verification needed. You are freely to drop any comments includes opinion and suggestion here. Thank you :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2016 JIAKREATIFELT.