Tuesday 14 March 2017

Rawatan Terkini Kuruskan Badan Menggunakan Teknologi Cryo-Lipolysis dari Zimmer Aesthetic

Assalammualaikum
Neeza sentiasa ingatkan pada pembaca Neeza yang sedang berusaha menguruskan badan ini seperti Neeza lalui sekarang, tidak kisahlah anda nak kurus dengan diet apa jua jenis pun dalam dunia ini. Itu pilihan anda kerana kita dilahirkan dengan kemampuan yang berbeza dan kehendak yang berlainan. Yang amat penting sekali kaji terlebih dahulu, rujuk dari pakar dan baca sehabis mungkin barulah buat timbang tara yang terbaik untuk diri sendiri.

Kita nak kurus pun sebab sayang dekat diri kan?

Maka hari ini Neeza ingin berkongsi dengan anda semua tentang rawatan terbaru untuk mendapatkan badan idaman dengan menggunakan teknologi Cyro-Lipolysis dari Zimmer Aesthetic.
Kacak dan cantik semua doktor estetik ini 
Baru-baru ini Neeza berpeluang untuk menghadiri ke Majlis Perasmian Zimmer bertempat di TalentLounge, Damansara Perdana dan mendengar penerangan dan taklimat dari Dr Pablo Naranjo, Medical Director of Elite Laser Clinic di Madrid, Spain. Jauh tau Dr Pablo terbang ke Malaysia. Hehe.
Kenapa doktor pakar kulit smart
Cryo-Lipolisis ini merupakan  generasi kedua yang menggabungkan antara Z Lipo (Cryo-Lipolysis) dan Z WavePro (US-FDA approved shockwave) di mana menjanjikan tempoh rawatan yang pendek, tapi hasil yang paling cepat dan ketara dengan selamat.

Cryo-Lipolysis ni mendapat pengiktirafan dari European Union CE Marksejak tahun 2009 untuk non-invasive fat reduction procedure. Kini, rawatan ini mendapat perhatian dunia dan menjadi trend di mana rawatan ini adalah selamat dan terbaik untuk mereka yang takut membuat pembedahan seperti liposuction.

Sebenarnya banyak pengisian yang telah Dr Pablo ulas semasa dalam majlis ini. Rawatan Cyro-Lipolysis ini sebenarnya tidak berbahaya dan tiada kesan sampingan seperti rawatan lain di mana ini adalah rawatan dan prosedur menyejukkan lemak yang sangat efektif. Untuk mendapatkan kesan yang lebih mantap dan tip top, Zimmer Aesthetic menggabungkan Cyro-Lipolysis ini dengan rawatan lain iaitu Z Lipo dan Z WavePro.
Inilah mesin untuk rawatan Z Lipo ini
Untuk rawatan Z Lipo ini, ia didatangkan dengan 3 jenis applicator, besar, sederhana dan kecil di mana ia boleh muat untuk pelbagai jenis tubuh dan saiz badan dan applicator ini akan sasarkan ke lemak yang terkumpul seterusnya menyejukkan lemak tersebut dalam satu jangka masa lalu ia menghapuskan sel lemak yang disasarkan. Bila lemak dah mati ia akan keluar menerusi sistem limpa (secara semulajadi). Jangka masa dalam 10-12 minggu sahaja. Tak lama pun. Nak cantik kena sabar banyak. Hehe.

Untuk rawatan ini, 1 sesi hanya mengambil masa 1 jam sahaja. Rawatan ini sangatlah sesuai untuk mereka yang rasa bahagian tertentu di tubuh mereka sukar untuk mengecil. Neeza sendiri pun mengalami masalah yang sama di mana lengan dan peha adalah tubuh badan yang paling lambat untuk dapatkan inchloss yang dikehendaki setelah puas bersenam di gym. Jadi rawatan ini sesuai untuk individu yang mengalami masalah yang sama.
Barisan doktor-doktor yang bagus dalam memberikan jawapan yang terbaik dan mudah difahami #soaljawab
Rawatan ini juga sesuai untuk mereka yang mengalami masalah selulit yang serius. Perempuan memang tak terlepas lah dari masalah ini biarpun berbadan kecil. Golongan yang terlampau obes dan kurus dengan masa singkat juga akan mengalami masalah ini dan hanya dapat diselesaikan menerusi pembedahan. Jangan bimbang sekali lagi Neeza sarankan nak elak dari pembedahan, gunalah rawatan Z Lipo yang menggunakan teknologi Cyro-Lipolysis dari Zimmer Aesthetic.

Mesti ada yang bimbang kan kalau teknik sebegini mesti kulit tercedera. Kalau rawatan laser mungkin ya sebab Neeza pernah buat rawatan laser sebelum ini dan kulit memang melecet. Akan tetapi Cyro-Lipolysis ini anda tidak akan sesekali tercedera sebab kulit anda akan dialas dengan gel pad istimewa.
Menurut rakan blogger lain yang sudah menjalani rawatan ini memang sempoi sangat sebab anda boleh tengok cerita korea sambil gelak-gelak atau main games dengan ria dan lemak tepu anda hilang. Tanpa bius tanpa suntik tapi kurus. Bahagia kan?

Jadinya sekiranya anda berminat untuk dapatkan rawatan ini terdapat 5 buah klinik yang menyediakan rawatan ini iaitu:

1. Tdox Clinic 
51B, Jln ss21/37, Uptown 37, 47400 Petaling Jaya, Selangor
+60377337768

2. Esadsa House
Lot 5q, uth floor Signature office, The boulevard Mid Valley City, lingkaran syed putra, 59200 KL
+60322878569

3. Ageless medispa & clinic
257 jln maarof, bangsar park, 59000 kl
+60320950458

4. Re plastic surgery clinic
A4-UG1-03, solaris dutamas, jln dutamas 1, 50480 Kl
+60362079004

5. The life clinic
Lot 6-2A jalan batai, damansara heights, 50490 kl
+60328569292

Untuk keterangan lebih lanjut, 
Tentang Zimmer : zimmer-aesthetics.com.sg
Tentang NeoAsia : neoasia.com.sg

Salam sayang,
Neeza

8 comments:

  1. Betul tu Neeza, yang penting azam nak kurus tu kena betul dengan caranya....jangan try dan error je... bahaya...

    ReplyDelete
  2. nak kurus dengan mudah ni. cuma sediakan duit je.
    JanjiKita

    ReplyDelete
  3. ehemmmm. ehemmm.. awakkkan dahh slimmmm ehehehhe

    JOM KE BLOG UYUL >> Uyul Rosli | Blonolog Blogger Picisan

    ReplyDelete
  4. memang kena kaji dulu semua kalau berkaitan dgn diri dan kesihatan kan. :)
    menarik betul, zaman sekarang macam2 teknologi untuk kesihatan kita :D

    ReplyDelete
  5. Nak kurus kena korbankan sikit la duit tapi make sure lah jangan ambil supplement yg tah apa2 tu kan. bahaya untuk kesihatan.

    ReplyDelete
  6. Salam, hye Neeza. Akak ada anjurkan Giveaway.

    ****************************************
    Jemput join Uyul Rosli 1st Giveaway!! 100pcs Name Card untuk dimenangi. >> Uyul Rosli 1st Giveaway | Blonolog Blogger Picisan

    ****************************************

    ReplyDelete
  7. assalamualaikum neeza...wah !! semakin canggih ni...:)
    ** Mama Maszull

    ReplyDelete
  8. Mudah cara ni. Kena sediakan duit je. Hihi

    ReplyDelete

No word verification needed. You are freely to drop any comments includes opinion and suggestion here. Thank you :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2016 JIAKREATIFELT.