Thursday 11 May 2017

Craving Salted Egg Buttermilk Chicken Jibril!

Assalammualaikum dan hai semua!
Sebenarnya Neeza baru je nak terlelap tapi tersedar balik. Kalau keinginan kepada sesuatu makanan tak dipenuhi jadi macam ginilah. Terbayang-bayang. Bila sedar balik terus buka gallery tengok gambar dan terbayang keenakannya.

Minggu ini minggu yang agak sibuk untuk Neeza. Jadi Neeza sentiasa tak sempat nak ke dapur penuhi keinginan itu. Tapi malam ini macam melampau sungguh keinginan itu membuak-buak. Nak salted egg buttermilk chicken Jibril.
Jibril ini nama restoran tau. Hahaha. Apa? Apa? Fikir lain ya! Neeza kenal restoran Jibril ini pun sebab kawan sekelas, Farisha yang memang kesukaan dia ialah buttermilk chicken and she is the one who suggest the restaurant. Maklumlah bosan asyik merasa air tangan sendiri. Hehe.

Masa dia bawa Neeza ke sana dan rasai sendiri, memang terbaik! It is the best buttermilk chicken ever. Style masak dia pun agak berbeza. Kalau masak sendiri memang renyah sikit sebab kena buat 2 kuah berlainan. Satu kuah disadur ayam dan telur masin yang telah dipecah-pecahkan. Jadi rasanya agak masin rangup. Digambungkan dengan satu lagi kuah buttermilk yang lemak dan manis. Memang terangkat!
jibril butter chicken, subang
Kalau Neeza masak biasa buat salah satu, itu pun sedap tapi kalau ada dua kuah lagi best. Tak cukup sepinggan. Perghh. Memang kena tekak Neeza. Sepinggan harga pun boleh tahan tapi sangat berbaloi pada pandangan Neeza. 

Cuma bila kena jimat duit memang kena masak sendiri jelah. Walaupun tak dapat rasa yang sama, ala-ala pun jadilah. Hehe. Cuma lama sikitlah kat dapur dan penatlah. Nak jimat memang ayam itu kena buat dari A-Z. Tak ada maknanya nak beli yang dah siap pop corn itu. Boleh dapat dua bekas ayam mentah tau dengan 1 plastik beg ayam pop corn. Kihkih. Nak jimat kena rajin mix tepung ayam dan potong ayam itu kecil-kecil. Nampak tak betapa kedekut gila seketul Neeza kalau berjimat. Hahaha.
Anyway, kalau datang Jibril ini memang best sebab konsep restoran ala-ala klasik English dulu-dulu. Exclusive sangat! Hiburan TV pun mereka buka rancangan dulu-dulu hitam putih. Cumanya untuk orang pertama kali datang ke sini mesti tersesat dan mungkin tak akan jumpa langsung kedai ini. Hahaha. Kenapa?
Restoran ini di Seksyen 15 di mana dekat dengan LRT SS15 (area Subang) dan ia memang agak tersorok. Tak ada sign board semua. Nasib baiklah Neeza datang dengan Chaa yang selalu ke situ. Hint hanyalah Sangkaya. Selamat mencari! Kihkih.

Harap esok Neeza tak penat sangat bila nak masak buttermilk chicken. Telur masih ada lagi berbaki 2 biji. Hehe, cuma tinggal bahan-bahan mentah dan kering. Nak suruh kawan masak, dorang pun suruh Neeza masak kan sebab ini memang signature lauk yang selalu mereka request. Hahaha.

Facebook: JIBRIL SS15
Instagram: @jibrilss15

Salam sayang,
Neeza

4 comments:

  1. Cool nya and serius nampak sedap. Boleh jd wishlist ni. Tu siap ada gamba Tesla lagi hahahah

    ReplyDelete
  2. bila lah dapat merasa buttermilk neeza pulak ni

    ReplyDelete
  3. aah akak pun teringin nak rasa chicken buttermilk neeza hehehe

    - Hernee Nazir -

    ReplyDelete

No word verification needed. You are freely to drop any comments includes opinion and suggestion here. Thank you :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2016 JIAKREATIFELT.