Wednesday 13 April 2016

Introvert kah aku?


Manusia ini boleh berubah. Mungkin dia berbeza sekarang dari yang kau kenal dahulu. Tak mustahil. Dan Neeza pun rasa Neeza berubah kot *muhasabah diri*. Zaman degree ini, sepatutnya kau semakin extrovert Neeza oi tapi terbalik pula, semakin introvert. Hmmm.

Characteristics of Introvert
  • Passive.
  • Sensitive.
  • Really shy.
  • Loner.
  • Solve problems in their head.
  • Have one great friend only.

Kawan Neeza pernah kata "orang yang aktif dalam media sosial ini sebenarnya introvert dalam real life". Dia kata contoh paling dekat ialah Neeza. Hahaha. Sampai hati. Tapi macam betul apa dia cakap. Hmm. Ada tak cabaran untuk orang yang introvert macam Neeza ini?

Seriously, ada.

Terutama dah masuk degree life. Banyak kerja groupie. Seriously, susah sangat nak cari group untuk assignment. Bila semester ini, dah masuk kelas lain *ikut minor course*, dah terpisah dengan classmates semester lepas yang rapat, dan classmates semester ini pun dah ada group-group mereka *based on their past class*, that's why, accidentally, I become introvert. I guess.

Semester ini Neeza akui Neeza banyak nangis hanya sebabkan kerja groupie ini. I try to become extrovert but I fail. Sampaikan Neeza rasa nak berhenti dan apply USM or Unisel. Tapi bila fikir yang Neeza pernah broken my mom's heart into pieces during matriculation dulu dan my bff classmate pun nasihatkan Neeza,

"kau ingat dengan lari ke tempat lain, guarantee ke kau tak kan hadapi masalah ini lagi?"

so just follow the flow lah.

Try psycho diri sendiri kenapa perlu down? Dah personaliti macam itu. Mungkin itu sebab kau kena berjaya dan ada bisnes sendiri nanti. Dan another side of being introvert, the good thing is, you become really independent and not easily give up. Hari-hari psycho kan diri untuk motivate. Kah!

I know, it's not easy to get a piece of paper certificate called DEGREE. Appaun korang tolang doakan ya agar personaliti introvert Neeza berkurangan dan berjaya harungi cabaran dalam degree life ini.

Sekian.

Salam sayang.
-Haneeza Mohamad-

No comments:

Post a Comment

No word verification needed. You are freely to drop any comments includes opinion and suggestion here. Thank you :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2016 JIAKREATIFELT.